دنیای من : نازنین و غزل و افسانه

دوستدار همیشه گی نازنین و غزل و افسانه

دنیای من : نازنین و غزل و افسانه

دوستدار همیشه گی نازنین و غزل و افسانه

غم عشق

 
ای کاش آشنا یی ها نبود
 
                             یا بدنبالش جدایی ها نبود

ما گذشتیم و گذشت آنچه تو با ما کردی
 
                             تو بمان با دگران وای به حال دگران

پنج وارونه چه معنا دارد ؟
 
پنج وارونه چه معنا دارد ؟
خواهر کوچکم از من پرسید !
من به او خندیدم
گفت : مهران پسر همسایه پنج وارونه به مینو می داد
بغلش کردم و بوسیدم و گفتم :
هر زمان بارش بی وقفه درد
سقف کوتاه دلت را خم کرد
بی گمان می فهمی پنج وارونه چه معنا دارد !!! 

بهار عشق
 
 
روان پرور بود خرم بهاری
 که گیری پای سروی دست یاری
و گر یاری ندارد لاله رخسار
بود یکسان به چشمت لاله و خار
چمن بی همنشین زندان جانست
 صفای بوستان از دوستان است
غمی در سایه جانان نداری
 و گر جانان نداری جان نداری
بهار عاشقان رخسار یار است
 که هر جا نوگلی باشد بهار است

تو نیز خاموش و فراموش شوی
 
 
شمع دانی به دم مرگ به پروانه چه گفت
 
گفت ای عاشق دیوانه فراموش شوی
 
سوخت پروانه ولی خوب جوابش را داد
 
گفت طولی نکشد تو نیز خاموش شوی...

 

سکوت خانه
 
 
دیدی ای غمگین تر از من  بعد از آن دیر آشنایی
 
 آمدی خواندی برایم  قصه ی تلخ جدایی
 
 مانده ام سر در گریبان  بی تو در شب های غمگین
 
  بی تو باشد همدم من  یاد پیمان های دیرین
 
  آن گل سرخی که دادی  در سکوت خانه پژمرد
 
  آتش عشق و محبت  در خزان سینه افسرد
 
  کنون نشسته در نگاهم  تصویر پر غرور چشمت
 
   یک دم نمی رود از یادم  چشمه های پر نور چشمت
 
  آن گل سرخی که دادی  در سکوت خانه پژمرد
 

با نگاه تو هم از آینه باران بارید | شعر

یک شب از آبی چشمان تو باران بارید
            آسمان دل من اشک فراوان بارید
           نظم باران نگاه تو پس از یک رویا
          رفت و آشفته ترین برف زمستان بارید
           من نشستم که تو در خاطره ام بنشینی
          و نشستی تو و یک ابر گلستان بارید
         آسمان دل من صاف تر از آینه است
         با نگاه تو هم از آینه باران بارید