دنیای من : نازنین و غزل و افسانه

دوستدار همیشه گی نازنین و غزل و افسانه

دنیای من : نازنین و غزل و افسانه

دوستدار همیشه گی نازنین و غزل و افسانه

بر ماسه ها نوشتم ...

بر ماسه ها نوشتم دریای هستی من از عشق توست سرشار

این را به یاد بسپار


بر ماسه ها نوشتی ای همزبان دیرین این آرزوی پاکی است


 اما به باد بسپار

مراسم غسل تعمید مسیحیان در رودخانه سرد و منجمد!

یلی ها معتقد هستند که "غسل کردن با آب" از اعتقادات دین یهود وارد مسیحیت شده است. اما با دیدن آداب و رسوم دینی مختلف متوجه این نکته می شویم که "تطهیر شدن با آب" به نوعی در تمام ادیان و مذاهب وجود دارد. در واقع غسل کردن با آب جاری به منظور منزه شدن از گناهان از "هندوییسم" به عنوان قدیمی ترین مذهب زنده دنیا گرفته تا "اسلام" که لقب آخرین دین خدا را دارد، دیده می شود. آب جاری نشانه پاکی و عامل تطهیر در فلسفه ی تمام مذاهب ابراهیمی و غیرابراهیمی ست که اگر با خواندن دعا و نیایش همراه شود به پاک کردن گناهان انسان نیز منجر می شود.


فرقه های مختلف مسیحیت در دو نوبت غسل تعمید را به جا می آورند. گروهی معتقدند که این رسم باید در دوران نوزادی کودک انجام شود تا بدین وسیله او پیرو مسیحیت اعلام شود. گروهی دیگر معتقدند که فرد باید در سن بلوغ و بعد از اعلام شخصی گرویدنش به مسیحیت غسل تعمید شود و آن زمان است که به عنوان پیروی این دین شناخته می شود. بسیاری از مسیحیان معتقدند که این اقدام سمبلیک یادآور مرگ و رستاخیز مسیح است. یادآور این نکته که مرگ مسیح به خاطر گناهان پیروانش است. در واقع یک مسیحی هنگام فرو رفتن در آب تطهیرکننده با مسیح می میرد و بعد از بیرون آمدن دوباره زنده می شود؛ منزه و پاک، که البته این آئین برای تمام سنین ضروری تلقی می شود. در اینجا تصاویری از مراسم غسل تعمید مسیحیان در شمال قزاقستان (روسیه) در آب های یک رودخانه یخی را ملاحظه می کنید :

ادامه مطلب ...

غم

وقتی از مادر متولد شدم ..صدایی در گوشم طنین انداخت که بعد از این با تو خواهم بود. به او گفتم تو کیستی؟ گفت : غم! فکر کردم غم عروسکی خواهد بود که من بعدها با اون بازی خواهم کرد. ولی بعدها فهمیدم!! که من عروسکی هستم در دستان غم

زیبا تر ین قلب

مرد جوانی وسط شهری ایستاده بود و ادعا می کرد که زیباترین قلب را در آن شهر دارد. جمعیت زیادی گرد او آمدند. قلب او کاملاً سالم بود و هیچ خدشه ای بر آن وارد نشده بود. پس همه تصدیق کردند که قلب او به راستی زیباترین قلبی است که تا کنون دیده اند. مرد جوان در کمال افتخار، با صدایی بلندتر به تعریف از قلب خود پرد اخت. ناگهان  پیر مردی جلوی جمعیت آمد و گفت:«اما قلب تو به زیبایی قلب من نیست


ادامه مطلب ...

دخترک و پیرمرد

فاصله دخترک تا پیرمرد یک نفر بود، روی نیمکتی چوبی، روبروی یک آبنمای سنگی.
پیرمرد از دختر پرسید:
- غمگینی؟
- نه.
- مطمئنی؟
- نه.
- چرا گریه می کنی؟
- دوستام منو دوست ندارن.
- چرا؟
- چون قشنگ نیستم
- قبلا اینو به تو گفتن؟
- نه.
- ولی تو قشنگ ترین دختری هستی که من تا حالا دیدم.
- راست می گی؟
- از ته قلبم آره
دخترک بلند شد پیرمرد رو بوسید و به طرف دوستاش دوید، شاد شاد.
چند دقیقه بعد پیرمرد اشک هاشو پاک کرد، کیفش رو باز کرد، عصای سفیدش رو بیرون آورد و رفت...

زنده را تا زنده است ...

زنده را تا زنده است باید به فریادش رسید , ورنه بر سنگ مزارش آب پاشیدن چه سود

ازدواج در ضرب المثل های جهان

١-هنگام ازدواج بیشتر با گوش هایت مشورت کن تا با چشم هایت.( ضرب المثل آلمانی)

٢ - مردی که به خاطر " پول " زن می گیرد، به نوکری می رود. ( ضرب المثل فرانسوی )

3- لیاقت داماد ، به قدرت بازوی اوست . ( ضرب المثل چینی )

ادامه مطلب ...

معروفترین داستانهای عاشقانه تاریخ و ادبیات

 

آیا شما به عشق حقیقی اعتقاد دارید؟ آیا شما به عشق در نگاه اول معتقدید؟ به عشق همیشگی و مداوم چطور؟ من فکر می‌کنم داستانهای عاشقانه ای که پیش روی شماست اعتقاد شما به عشق را محکم می‌کند. آنها مشهورترین داستانهای عاشقانه در تاریخ و ادبیات هستند. عشق آنها عشقی ابدی و جاودانه است.

ادامه مطلب ...