دنیای من : نازنین و غزل و افسانه

دوستدار همیشه گی نازنین و غزل و افسانه

دنیای من : نازنین و غزل و افسانه

دوستدار همیشه گی نازنین و غزل و افسانه

مروری بر اتومبیلها

ام کی زد

طراحی خارجی :

2007 Lincoln MKZ

ام کی زد یک سدان لوکس آمریکایی است که به نوبه ی خود سعی دارد با سایر خودروهای این کلاس رقابت کند .

چراغ های جلو این خودرو ظاهری نسبتا معمولی ولی زیبا دارند جلوپنجره ی آلومینیومی این خودرو که به صورت قرینه طراحی شده حاصل از اصالت یک خودروی آمریکایی دارد .

خطوط بدنه در طرفین کمی نرم تر طراحی شده ولی در قسمت میانی خودرو خطوط زمختی مشاهده میشود که به جلوپنجره ختم میشود . 

در کل چراغ ها - آینه ها - خطوط بدنه و... به گونه ای طراحی شده اند تا ضمن نشان دادن اصالت یک لینکلن آن را مدرن نشان دهند و میتوان گفت که طراحان در این امر تا حدی موفق بوده اند .

2007 Lincoln MKZ

طراحی قسمت عقب این خودرو به هیچ وجه جالب از کار درنیامده . چراغ های بسیار بزرگی که در قسمت عقب قرار گرفته اند بسیار بزرگتر از ابعاد مورد نیاز برای خودرو میباشند و به نظر میرسد که برای یک خودروی اس یو وی بوده اند و ناگهان از این مدل سر درآورده اند !!!

در این بخش میتوان لینکلن را یک خودروی قابل قبول و مناسب دانست خصوصا وقتی که آن را در مقابل اصلی ترین رقیبش یعنی مزدا۶ قرار میدهیم .

تجهیزات رفاهی و ایمنی :

2007 Lincoln MKZ

ام کی زد با تحهیزاتی نظیر : سیستم انتقال قدرت به جلو یا دو دیفرانسیل - صندلی راننده و سرنشین با تنظیم ۱۰ گانه همراه با مموری - فرمان تلسکوپی - طرح چوب - ۶ بلندگو و شیشه بالابرهای اتوماتیک اشاره کرد .

البته میتوانید تجهیزات اضافه ای چون : سیستم صوتی ام پی ۳ با ۱۴ بلندگو و ۶۰۰ وات قدرت - مانیتور دی وی دی و چراغ های زنون از نوع ولتاژ بالا ( اچ آی دی ) اشاره کرد .

ام کی زد جدید علاوه بر تجهیزات ایمین فعال از ۸ ایربگ نیز سود میبرد . به گفته ی لینکلن این ایربگ ها جان راننده و سرنشینان خودرو تا حد امکان حفظ مینمایند و از وارد شدن ضربات به سر توسط شیشه یا سقف جلوگیری میکنند .

قیمت ام کی زد برای مدل پایه از نوع دیفرانسیل جلو ۲۹۸۹۰ دلار میباشد و مدل دو دیفرانسیل از ۳۱۷۶۵ دلار آغاز میگردد .

البته میتوانید تجهیزاتی را که در بالا نام برده شد به خودرو اضافه کنید . به طور مثال نصب مانیتور دی وی دی و سیستم ناوبری به تنهایی ۲۴۹۵ دلار هزینه دارد .

طراحی داخلی :

2007 Lincoln MKZ

داخل این خودرو بیشتر به خودروهای کانسپت شباهت دارد تا یک خودروی تولید سری !

طراحان لینکلن با هوش و ذکاوت زیادی قطعات و اجزای کابین را در کنار هم قرار داده و ترکیب کرده اند . به گونه ای که حاصل کار  طرحی زیبا و کلاسیک از کار در آمده است .

داخل این خودرو با الهام گیری از خودروهای دهه ی ۵۰ و ۶۰ میلادی طراحی شده به طوریکه دریچه های کولر و  نشان دهنده ی کوچکی که در میان آن وجود دارد همگی یادآور آن خودروها هستند .

2007 Lincoln MKZ

البته یک چنین طرحی ولی نه در این سطح در کرایسلر ۳۰۰ دیده شده  ولی لینکلن به دلیل استفاده از قطعات فلز در کنار قطعات چوب که تقریبا همه جای کابین را پوشانده اند نه تنها ظاهری شکیل تر به خودرو داده بلکه  با کمک فرمان ۴ شاخه ی این خودرو آن را بسیار اصیل تر نیز نموده است .

تکمه های کابین همگی در جای مناسبی نصب شده اند و از کیفیت و کارآیی لازم برخوردارند .

در کل طراحی داخلی لینکلن طرحی لوکس و فراتر از خودروهای این رده از بازار میباشد و اصولا ارزش پرداخت مبلغ بیشتر برای طرح چوب را داراست .

موتور و گیربکس :

2007 Lincoln MKZ

ام کی زد از یک موتور ۶ سیلندر به حجم ۵/۳ لیتر و ۲۶۳ اسب بخار نیرو که در دور موتور ۶۲۵۰ به دست می آید استفاده میکند .

این موتور میتواند در دور موتور ۴۵۰۰ حداکثر گشتاور خود را که بالغ بر ۲۴۹ پوند فوت میباشد ارایه دهد .

جعبه دنده ی این خودرو از نوع ۶ سرعته اتوماتیک میباشد که از عملکرد مناسبی در کنار سیستم کنترل کششی برخوردار میباشد .

لاستیک های خودرو از نوع ۲۵۵/۷۰ آر ۱۷ میباشد .

میانگین پیمایش این خودرو به ازای یک گالن در مدل تک دیفرانسیل برابر ۲۷/۱۹ و برای مدل دو دیفرانسیل ۲۶/۱۸ میباشد .

پایان سخن :

2007 Lincoln MKZ

لینکلن ام کی زد را حداقل باید یک مدل موفق بر روی کاغذ دانست که از گروه فورد عرضه شده . این خودرو میتواند نظر خریداران خودروهایی چون مزدا ۶ و فولکس پاسات را به خود جلب کند . ضمن این که خودروهایی چون کرایسلر ۳۰۰ و کادیلاک سی تی اس نیز از تیررس این خودرو دور نخواهند بود .

2007 Lincoln MKZ

2007 Lincoln MKZ


امروز میخوام درباره ی ولوو اس-۴۰ که یک خودروی سوئدی است مطلب بنویسم. امیدوارم من رو از نظراتتون محروم نکنید .

طراحی خارجی :

2007 Volvo S40 T5 AWD 3/4 Front Driver Side of the Vehicle

 این خودرو از طرحی زیبا و جذاب در قسمت جلو بهره مند است . چراغ های اسپرت و زیبای این خودرو که تا حدودی خشن نیز مینماید به همراه رینگ های اسپرت با ابعاد مناسبی که در این اتومبیل وجود دارد شما را برای راندن این خودرو وسوسه میکند!

خطوط موجود بر روی بدنه در هماهنگی کامل با یکدیگر میباشند و در کل حالت خودرو رو به جلو  میباشد .

ضمت این که این خودرو از لحاظ ابعاد بدنه نیز در رده خودروهای سدان  نسبتا بزرگ جای میگیرد و از این حیث از جای کافی برای سرنشینان برخوردار است .

2007 Volvo S40 T5 AWD 3/4 Rear Passenger Side

قسمت عقب این خودرو تا حدودی به محصولات اپل شباهت دارد ولی مشخصات بازر یک ولوو ی جدید در این خودرو کاملا مشهود است . ضمن این که ولوو از دیرباز به عنوان یک سازنده ی ایمن در سراسر دنیا شناخته شده بود . این خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیست و از ایمنی بالایی برخوردار است .

طراحی داخلی :

2007 Volvo S40 T5 AWD Center 1/3 of Dash

درون این خودرو نیز همچون برون آن از طرحی ساده ولی زیبا بهره مند است . داشبورد ساده ی این خودرو با داشتن تعدادی تکمه در قسمت میانی داشبورد که کیفیت مناسبی نیز دارند و به صورتی منظم در کنار هم قرار گرفته اند و  دریچه کولرهای خود به همراه پوشش آلومینیومی موجود بر بخش میانی داشبورد چهره ی مناسبی دارد .

2007 Volvo S40 T5 AWD Driver Side Front Door

البته قسمت  راست داشبورد از پهنای زیادی برخوردار بوده و رنگ سیاه استفاده شده در این قسمت منظره ی چندان جالبی را ایجاد نمیکند .

استارتر نیز در قسمت کناری داشبورد جاسازی شده تا در هنگام تصادفات به راننده آسیبی نرساند .

موتور و گیربکس : 2007 Volvo S40 T5 AWD Engine Compartment

برای این خودرو میتوانید یک موتور ۴/۲ لیتری استاندارد سفارش داده و یا گونه ی توربو و قویتر ۵/۲ لیتری را انتخاب نموده . این موتور ۲۱۸ السب بخار نیرو تولید میکند . گشتاور این موتور نیز ۲۳۶ پوند بر فوت میباشد که در دور ۱۵۰۰ به دست می آید .

این گشتاور بالا که در چنین دور پایینی به دست می آید میتواند شتاب و کشش بالای این خودرو را تضمین کند .

پایان سخن : 2007 Volvo S40 T5 AWD Head on Front

در پایان این خودرو را باید اتومبیلی با تجهیزات مناسب و قیمت متعادل به همراه موتور پرقدرت و ایمنی بالا دانست که همراه با چهره ی زیبای خود فروشی خوبی را در بازار تجربه نموده است .

 

2007 Volvo S40 T5 AWD Trunk Interior/Cargo Area

...........................................................................................................................................

                  BENZ - S550 

                          VS

                    BMW 750Li

2006 BMW 7 Series 750Li 3/4 Front Driver Side of the Vehicle

 

 

2007 Mercedes-Benz S 550 3/4 Front Driver Side of the Vehicle

طراحی ظاهری :

ب ام و سری 7 پس از عرضه از طرحی کاملا غیر عادی برخوردار بود تا جایی که صدای بسیاری را درآورد . البته این به معنای عدم موفقیت سری 7 نبود و این مدل توانست در تاریخ خود رکورد شکن باشد . بالاخره سال قبل ب ام و طراحی ظاهری این خودرو را دچار تغییرات و بهینه سازی هایی نمود تا از انتقادات آن کاسته شود . البته طرح این خودرو اگر چه خیلی جدید نیست ولی برای خودش حرف هایی برای گفتن دارد .

اما در مقابل مرسدس از طرحی کاملا جدید سود میبرد . این خودرو  با چراغ های کشیده ی خود که بر روی گلگیر ادامه پیدا کرده ظاهری به مراتب جذاب تر و زیباتر از ب ام و دارد رینگ های اسپرت آن  و طرح لوکس این مرسدس زیبایی را نمایش میدهد .

2007 Mercedes-Benz S 550 3/4 Rear Passenger Side

2006 BMW 7 Series 750Li 3/4 Rear Passenger Side

اما وقتی به طرح ب ام و مینگریم به یک نوع بی هویتی و سنگینی بر میخوریم . اگر چه در این خودرو سعی شده تا با رینگ های دیواره کوتاه به جذابیت آن بیفزاید ولی این طرح در برابر طراحی مرسدس رنگ میبازد .

در کل باید طراحی مرسدس را چه در عقب و چه در جلو از ب ام و برتر دانست .

طراحی داخلی :

2006 BMW 7 Series 750Li Center 1/3 of Dash

2007 Mercedes-Benz S 550 Center 1/3 of Dash

به داخل هر دو خودرو نگاهی میکنیم . قضاوت مشکل است! کابین هر دو خودرو فوق العاده لوکس و زیباست .

کابین ب ام و از طرحی نسبتا ساده ولی زیبا و در عین حال کارآمد برخودار است که جوی استیک موجود در کنسول میانی در کاستن کلیدهای آن بی تاثیر نیست .  البته شاید عدم وجود فرمان چوبی کمی در چنین خودرویی عجیب باشد .  سیستم آی-درایو در ب ام و اطلاعات کاملی را به شما ارایه میکند . در کل کیفیت کابین ب ام و بالا و طراحی آن زیبا و ساده میباشد .

طراحی کابین مرسدس جدید و بروز است  ولی این به آن معنا نیست که از ب ام و برتر است . رنگ طوسی که در اغلب نقاط کابین دیده میشود به هیچ وجه جذاب نیست و حتی مقدار جوب استفاده شده در کابین نیز از ب ام و کمتر است در حقیقت ب ام و علی رغم طرح قدیمی تر به مدد طراحی قوی و استفاده زیاد از جوب بر کابین مرسدس با چوب های تیره رنگ پیشی گرفته است .

2006 BMW 7 Series 750Li Driver Side Door Controls

2007 Mercedes-Benz S 550 Driver Side Door Controls

 

در مرسدس نیز همانند ب ام و از جوی استیک استفاده شده که در کاهش کلیدها نقش موثری داشته .

ارگونومی کابین مرسدس فوق العاده است و صندلی های آن از راحتی بسیار بالایی برخوردار است . در ب ام و نیز همین وضع حاکم است و به اصطلاح چیزی از ینز کم تر ندارد .

در کل در بخش کابین برنده ی اصلی ب ام و 740 میباشد .

موتور و گیربکس :

2007 Mercedes-Benz S 550 Engine Compartment

2006 BMW 7 Series 750Li Engine Compartment

هر دوی این خودروها به موتورهای 8 سیلندر وی شکل قدرتمند مجهز هستند .

ب ام و این آزمایش بر خلاف نامش از موتوری به حجم 4800 سی سی به قدرت 360 اسب بخار بهره مند است که در برابر موتور 5/5 لیتری مرسدس با 382 اسب بخار قرار میگیرد .

موتور مرسدس چه در حجم موتور و چه در قدرت و گشتاور از ب ام و برتر است ولی نباید فراموش کرد که ب ام و یکی از بهترین موتورسازان جهان است و در ضمن اختلاف قدرت آن نیز چندان نیست .

ب ام و این آزمایش از گیربکسی 6 دنده اتوماتیک استفاده میکند ولی مرسدس از گیربکسی 5 دنده اتوماتیک بهره مند اسنت که قطعا نمونه های مجهز به گیربکس 7 دنده عملکرد بهتری دارند .

در زمینه ی دینامیک نیز ب ام و با سیستم فنربندی قدرتمند خود مرسدس را جا میگذارد . پایداری هر دو خودرو با استفاده از تمامی سیستم های پایداری و ایمنی در سطح بسیار بالایی است ولی در کل عملکرد فنربندی ب ام و از مرسدس بهتر است .

در این بخش مرسدس با اختلاف اندکی ب ام و را از پیش رو بر میدارد .

پایان سخن :

2006 BMW 7 Series 750Li Head on Front

2007 Mercedes-Benz S 550 Head on Front

قضاوت میان این دو خودرو سخت و مشکل است .

مرسدس از طرحی زیبا و مدرن و موتوری پر قدرت بهره مند است . ولی ب ام و نیز از کابینی زیبا و دینامیک و گیربکسی بهتر استفاده میکند .

ولی در پایان باید مرسدس را با اختلاف کمی برنده ی آزمایش اعلام کرد و ب ام و را باید در پس آن جای داد .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد