دنیای من : نازنین و غزل و افسانه

دوستدار همیشه گی نازنین و غزل و افسانه

دنیای من : نازنین و غزل و افسانه

دوستدار همیشه گی نازنین و غزل و افسانه

بیست نکته درباره آب

 

بیست نکته درباره آب

بدن بدون آب درست عمل نمی ‌کند و به طور مؤثر به سوخت و سوز چربی‌ها نمی ‌پردازد .
کمبود آب در بدن در اثر مصرف کمتر از نیاز آن ، خود را به صورت اضافه وزن ظاهری نشان خواهد داد .
برای رهایی از آب‌های زاید و مزاحم بین سلولی باید آب بیشتری بنوشید .
جهت کاهش وزن ، نوشیدن آب ضروری است ، ولی چقدر آب کافی است ؟
به طور متوسط هر انسانی به نوشیدن هشت لیوان آب در شبانه روز احتیاج دارد ، این یعنی حدود دو لیتر آب آشامیدنی ، با این حال ،‌ افرادی که اضافه وزن دارند به ازای هر 5/12 کیلو اضافه وزن احتیاج به نوشیدن یک لیوان آب اضافی دارند . اگر شما ورزش می‌ کنید ، یا یک روز گرم و خشک تابستان را بیشتر زیر نور خورشید پشت سر می ‌گذارید میزان مصرف آب نیز باید به تناسب افزایش یابد .
آب نوشیدنی شما بهتر است ، خنک باشد چون آب خنک بهتر جذب سیستم می‌ شود تا آب گرم و شاید به همین دلیل است که همه ما نوشیدن آب خنک را ترجیح می ‌دهیم . همچنین شواهدی وجود دارد که اثبات می ‌کند ، نوشیدن آب خنک در واقع به سوخت و سوز کالری‌ها هم کمک می‌ کند .
 وقتی بدن میزان مورد نیاز آبی را که برای عملکردش در سطح مطلوب لازم است دریافت کند ، تمام مایعات تداوم بخش حیات در آن به غلظت مطلوب و متوازن می‌ رسند . زمانی که این اتفاق بیفتد شما به قله موفقیت زیستی دست یافته‌اید . این به این معنی است که : فعالیت غده اندوکرین بهبود پیدا می ‌کند . بازدارندگی دفع مایعات بین سلولی متوقف می‌ شود ، چون دیگر آب ذخیره شده‌ای در بدن وجود ندارد .
چربی بیشتر به عنوان سوخت مورد نیاز بدن مصرف می ‌شود ، چون کبد برای متابولیسم چربی‌های ذخیره شده کاملا آزاد است .
شما تشنگی طبیعی را بار دیگر تجربه می ‌کنید .
تقریباً در تمام طول شب تشنگی به سراغ تان نمی‌ آید .
چنانچه شما نوشیدن آب کافی را متوقف کنید ، مایعات بدنتان مجدداً از حالت تعادل مطلوب خارج می ‌شود ، و شما ممکن است ، بازدارندگی دفع مایعات را دوباره تجربه کنید و باز شروع به چاق شدن کنید ، و احساس تشنگی طبیعی خود را از دست بدهید . برای درمان این عوارض لازم است مجدداً سعی کنید قله موفقیت زیستی را فتح کنید .
بیست نکته‌ برای حصول اطمینان از نوشیدن هشت لیوان آب در هر روز
گاهی نوشیدن 8 لیوان آب در هر روز برایمان به چالشی واقعی تبدیل می‌ شود . در اینجا بیست نکته در اختیارتان قرار می‌ دهیم که رسیدن شما به آن هدف متعالی زیستی را آسان‌تر کند! بسیاری از متخصصین زیبایی می‌ گویند : نوشیدن آب مورد نیاز بدنتان ارزان‌ترین ‌و سریع‌ترین راه خوش تیپ‌تر شدن است! این گفته باید انگیزه کافی برای ما جهت نوشیدن آب ایجاد نماید!
یک : با یکی از همکارانتان شرط ببندید که کدام یک از شما در یک روز کاری می ‌تواند آب بیشتری بنوشد .
دو : در هر مقطعی از روز که تغییر فعالیت می ‌دهید ، یک لیوان بزرگ آب خنک نوش جان کنید . مثلا در شروع روز درست پس از برخواستن از خواب ، درست پیش از ترک منزل برای رفتن به محل کار ، وقتی در اداره پشت میز کارتان نشستید و غیره .
سه : کار را برای خودتان ساده کنید : همیشه یک شیشه پلاستیکی پر از آب پاکیزه و خنک روی میزتان داشته باشید و در طول روز همیشه به سراغ آن بروید .
چهار : وقتی آب میوه می‌ خورید (آب سیب ، آب انگور ، آب پرتقال) نصف لیوانتان را با آب خالص پُر کنید .
پنج :  وقتی خیلی هوس خوردن غذاهای غیر مغذی کردید ، بلافاصله پس از صرف آن یک لیوان آب بنوشید!
شش : در ساعات اداری رأس هر ساعت یک لیوان آب بنوشید . با پایان ساعت اداری شما آب مورد نیاز روزانه بدنتان را تأمین کرده‌اید .
هفت : به جای چای یا قهوه یک لیوان آب گرم با یک قاشق عسل حل شده در آن نوش جان کنید .
هشت : مادام که سر کار هستید یک لیوان بزرگ پر از یخ در دسترس داشته باشید و همواره آن را از آب خوری اداره پر کنید . کلمه کلیدی "نوشیدن با نی" است چون در آن صورت هر بار مقدار بیشتری آب می ‌نوشید و در مجموع بهتر آب بدنتان را تأمین می ‌کنید .
نه : تکه‌های کوچک لیمو ترش ، پرتقال و دیگر مرکبات را در فریزر منجمد کنید و از آنها به جای تکه‌های یخ استفاده کنید . آب خنک شده با آنها نشاط آورتر است و ضمناً قدری میوه مصرف کرده‌اید .
ده : پس از هر بار توالت رفتن ، برای تنظیم بهتر سیستم گوارشی تان یک لیوان آب بنوشید .
یازده :  پیش از نوشیدن نوشیدنی‌های گازدار ، سه یا چهار لیوان آب خالص گوارا استفاده کنید . خواهید دید دیگر یا میلی به صرف نوشیدنی گازدار نخواهید داشت ، و یا با نوشیدن نصف قوطی ، از مصرف بقیه آن‌ صرف نظر خواهید کرد .
دوارده : دو برابر میزان مصرف چربی‌ها آب بنوشید . مثلا من هنگام خوردن غذایی که 10 گرم چربی دارد 20 اونس آب می‌ نوشم .
سیزده : با هر وعده غذا دو لیوان پر آب بنوشید ، یکی قبل و یکی بعد از غذا ، همچنین پیش از هر خوراکی وسط روز ، یا عصر ، یک لیوان آب بنوشید تا میل به پُرخوری بین وعده‌های اصلی غذا پیدا نکنید .
چهارده : همیشه یک بطری قابل پر کردن مجدد همراه داشته باشید و در اوقات بیکاری در صف بانک هنگامی که در اتوبوس یا مترو هستید ، و . . .آب بنوشید .
پانزده : یک لیوان زیبای لب طلائی تهیه کنید و از شیر آب آن را پر کنید و با لذت بنوشید .
شانزده : بلافاصله پس از آرایش کردن دو لیوان آب بنوشید .
هفده : یک شیشه دو لیتری آب با خود به اداره ببرید و سعی کنید پیش از پایان کار آن را تمام کنید . اگر نتوانستید این کار را بکنید ، در ترافیک در راه منزل آن را بنوشید . این درست مثل شرکت در یک مسابقه است .
هجده : همیشه در هنگام تماشای تلویزیون ، شستشوی رخت‌ها ،‌ شام پختن ‌و غیره یک بطری بزرگ آب در دسترس داشته باشید .
نونزده :  به برنامه محافظت از پوست خود نوشیدن دو لیوان آب را بیفزایید . لیوان آب را بنوشید ، پوست را تمیز کنید ، آن را مرطوب نمایید و غیره ،‌ و بعد دوباره آب بنوشید .
بیست : آبتان را از یک پیمانه مدرج شیشه‌ای پیرکس بنوشید . این راه خوبی است برای اندازه‌گیری میزان آب مصرفی تان در روز .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد