دنیای من : نازنین و غزل و افسانه

دوستدار همیشه گی نازنین و غزل و افسانه

دنیای من : نازنین و غزل و افسانه

دوستدار همیشه گی نازنین و غزل و افسانه

گوشی های دو سیمکارته

با سلام خدمت دوستان عزیز

ببخشید چند روزی هست خیلی سرم شلوغ شده و نتونستم میل بزنم

بنا به در خواست یکی از دوستان عزیز اطلاعاتی در مورد گوشی های دو سیمکارته رو براتون گذاشتم....امیدوام به دردتون بخوره

گوشی های دو سیمکارته - با قابلیت، بی کیفیت

یک گوشی، دو سیم کارت

از حدود شش ماه پیش گوشی هایی پا به عرصه متنوع انواع گوشی تلفن همراه گذاشتند که ظرفیت دو سیم کارت را داشته و علاوه بر آن دارای تکنولوژی دریافت کانال های تلویزیونی نیز هستند.
این گوشی ها که در اوایل ورودشان به بازار با نام TV mobile شناخته می شدند به امکانات دیگری چون تجهیز به صفحه لمسی، دوربین های 2 و 3مگاپیکسلی و... نیز مجهز هستند.
فروشندگان بازار NEC، FTF، NOKLA و AOK و... را از مارک.های موجود این کالا در بازار معرفی می کنند که در این بین گوشی های NEC از فروش بالاتری برخوردارند.
قابلیت اتصال دو سیم کارت و استفاده از دو سیم کارت به طور همزمان، تجهیز به دو دوربین عکاسی و فیلمبرداری، قابلیت اتصال مستقیم به تلویزیون از طریق کابل مخصوص USB برای پخش تصاویر و فیلم های گوشی، دریافت کانال های تلویزیونی ایران، تجهیز به کابل USB ویژه برای اتصال به کامپیوتر، تجهیز به اسپیکرهای قوی سه بانده با کیفیت و وضوح صدای بالا و... برخی از ویژگی های این گوشی های دو سیم کارته NEC هستند.



ثابت، یک واردکننده انواع گوشی دوسیم کارته می.گوید: این گوشی ها، اگرچه چینی هستند و از قیمت پایینی (حدود 150 تا 300هزار تومان) برخوردارند، اما کیفیت آنتن دهی و صدای بسیار بالایی داشته و قابلیت های زیادی دارند.
این درحالی است که ?علی مردانی? یکی از دارندگان این گوشی معتقد است، طی سه ماه استفاده از این گوشی متوجه کیفیت پایین آنتن دهی گوشی شده است.
به گفته وی، گوشی های دو سیم کارته اگرچه قابلیت های زیادی دارند، اما هیچ کدام از این قابلیت ها در حد استاندارد نیست. به عنوان مثال کیفیت تصاویر دوربین دو مگاپیکسلی این گوشی ها در حد دوربین 3/1 سایر گوشی های موجود در بازار است.
از طرفی آنتن دهی ضعیف، پارازیت های مداوم هنگام پخش برنامه های تلویزیونی و هنگ کردن های مداوم گوشی، بسیاری از دارندگان گوشی های دو سیم کارته را با مشکل مواجه کرده است و از آنجا که این گوشی ها بدون گارانتی و یا با گارانتی های متفرقه وارد بازار شده اند، اعتراض و شکایت کاربران این کالا بی نتیجه می ماند.
سروش یک فروشنده دیگر در این زمینه می گوید: ?گوشی های دو سیم کارته در ماه های اولیه ورودشان به بازار با قیمتی حدود 400 تا 600هزار تومان عرضه می شدند که فروش پایینی نیز داشتند اما طی دو ماه پس از ورودشان به بازار به فروش بالایی دست یافتند. این فروشنده معتقد است دوران طلایی فروش این گوشی ها طی ماه.های تیر و مرداد ماه گذشته بود و پس از آن با آشکار شدن معایب این گوشی ها، روز به.روز از میزان فروش این گوشی ها کاسته شد.
به گفته وی، بر خلاف ادعای عرضه کنندگان گوشی های دو سیم کارته، در بسیاری از این گوشی ها، دو سیم کارت به طور همزمان فعال نمی شوند و همچنین باتری این گوشی ها بسیار ضعیف است و قابلیت نگهداری شارژ باتری برای مدت طولانی را نیز ندارد.
از طرفی کیفیت آنتن دهی و کیفیت تصاویر گرفته شده توسط دوربین این گوشی ها بسیار پایین است.
وی معتقد است، تنها حسن این گوشی ها صدای بالا و باکیفیت آنها است که آن هم به مدد نصب اسپیکرهای قوی پشت گوشی حاصل شده است.
به عنوان مثال مدل N888 به 6 اسپیکر قوی مجهز است که صدا با وضوح بالا توسط آن پخش می شود، ولی دوربین VGA این گوشی آنقدر بی کیفیت است که کاربر از تماشای تصاویر گرفته شده توسط آن ناامید می شود.

انواع گوشی دو سیم کارته
گوشی های دو سیم کارته در انواع مختلفی به بازار عرضه شده اند که گوشی های دو سیم کارته ساده و گوشی های دو سیم کارته تلویزیونی از آن جمله اند.
معروف، یک واردکننده انواع گوشی دو سیم کارته می گوید: ?طی دو تا سه ماه گذشته گوشی های سه سیم کارته نیز وارد بازار شده اند که متاسفانه از کیفیت بالایی برخوردار نیستند.?
وی در ادامه می.گوید: ?گوشی های دو سیم کارته دارای ویژگی هایی چون قابلیت نصب ویندوز، تجهیز به صفحه لمس، کارت حافظه 128 مگابایتی، کیفیت صدای بالا و... بوده که قیمتی حدود 150 تا 200هزار تومان دارند. گوشی های تلویزیونی یا همان TV mobileهای خودمان هم به کابل مخصوص اتصال به تلویزیون، صفحه لمسی، دوربین عکاسی و فیلمبرداری مجهز هستند که قیمتی حدود 200 تا 300 و گاه در پاره ای موارد 350هزارتومان دارند.?
احمدی، یک واردکننده انواع گوشی تلویزیونی تجهیز به باتری خورشیدی را از ویژگی جدید برخی از این گوشی ها می.داند و می گوید: با توجه به اینکه این گوشی..ها روز به روز پیشرفته تر می شوند، اما آمار فروش آنها کاهش یافته است.

پرفروش ها
فروشندگان بازار مدل N95 از گوشی.های دو سیم.کارته NOKLA و مدل N888 از گوشی.های NEC جزو پرفروش.های بازار هستند که به ترتیب با قیمت 180 تا 210هزار و 220 تا 250هزار تومان به فروش می.رسند.
N95 به صفحه LCD لمسی بزرگ، اسپیکرهای قوی و دوربین عکاسی و فیلمبرداری مجهز است.
N888 نیز به 6اسپیکر قوی، دوربین عکاسی و فیلمبرداری 3/1مگاپیکسلی مجهز است.
مدل 805 از گوشی.های FTF نیز یکی از گوشی.های گرانقیمت دو سیم.کارته است که به دوربین 3مگاپیکسلی، صفحه LCD بزرگ لمسی و اسپیکرهای قوی مجهز است و با قیمت 325تا 350هزار.تومان به فروش می رسد.
آیت یک فروشنده دیگر مدل P110 از گوشی های AOK را که به یک دوربین دو مگاپیکسلی، اسپیکرهای قوی، صفحه نمایشLCDا5/3 اینچی و... مجهز است را جزو پرفروش های این برند در بازار معرفی کرد که با قیمت 250هزار تومان به فروش می رسد.
همچنین مدل ستاره قرمز از گوشی های تلویزیونی NEC که به یک دوربین
سه مگاپیکسلی مجهز است از مدل های معروف بازار است که با قیمت 250هزار تا 300هزار تومان به فروش می رسد.

بایدها و نباید های گوشی های دو سیم کارت
سالاری یک فروشنده گوشی در این باره می گوید: در این گوشی ها دو محفظه برای سیم کارت تعبیه شده است، اما عملا فقط یکی از آنها کارایی دارد. در حقیقت می توان گفت در این مسیر پیشرفتی حاصل نشده است، جز اینکه تعویض سیم کارت بدون خاموش کردن گوشی امکان پذیر است.
وی معتقد است از آنجا که این گوشی های چینی به رغم قابلیت های زیاد کیفیت پایینی دارند، با قیمت نسبتا پایینی نیز به بازار عرضه می شوند.
این در حالی است که اگر شرکتی مانند نوکیا با سونی اریکسون تصمیم به عرضه گوشی با این قابلیت.ها به بازار بگیرد، قیمت آن از مرز یک.میلیون و 500 و حتی دو میلیون تومان می گذرد و این چندان مقرون به صرفه نیست. به همین دلیل شرکت های معروف تولیدکننده گوشی اقدام به تولید گوشی دو سیم کارته نکرده اند. به گفته وی، از آنجا که چین به کیفیت فکر نمی کند و تنها به عرضه کالا با قیمت پایین می اندیشد، این گوشی ها را به طور انبوه با قیمت پایین به بازار عرضه می کند.

نوکیا و عرضه گوشی دوسیم کارته
یک فروشنده می.گوید: شرکت نوکیا اعلام کرده است، طی سال آینده به منظور رقابت به NOKLA که از برند NOKIA استفاده یا بهتر بگوییم سوء استفاده کرده، قصد دارد اولین گوشی دوسیم کارته خود را روانه بازار کند که پیش بینی می شود قیمت آن بالای یک میلیون تومان باشد.
این فروشنده می گوید: اکثر گوشی های دو سیم کارته موجود در بازار دچار مشکلات نرم افزاری هستند و تعمیر آنها کار مشکلی است. پس به عبارتی می توان آنها را گوشی هایی یک بار مصرف خواند.

برداشت آخر
سیمکارت ایرانسل و تالیا را در یک گوشی 300هزار تومانی دو سیم کارته می اندازد.
برای خرید دو سیم کارت جمعا 60هزار تومان هزینه کرده و به امید استفاده همزمان از دو سیم کارت گوشی جدیدش را به ذوق در دست می فشارد.
اما... پس از دوروز متوجه می شود گوشی آن طورها هم که باید کار نمی کند.
چطور ممکن است؟
رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران چند روز پیش اعلام کرده بود این گوشی ها سیم کارت های هر دو اپراتور را پشتیبانی می کنند.
با تعجب به گوشی جدیدش نگاهی می اندازد.
در این افکار غوطه ور است که ناگهان به یاد سیم کارت های دوقلوی اپراتور اول که قرار بود وارد بازار شوند، می افتد.
پس از کمی پرس وجو متوجه می شود عرضه این سیم کارت ها توسط شرکت ارتباطات سیار منتفی شده است.
این سیم کارت ها قرار بود برای مقابله با گوشی های دوسیم کارته به بازار عرضه شوند، ولی طبق اعلام رییس هیات مدیره شرکت مخابرات به علت عرضه بی رویه گوشی های دوسیم کارته امیدی به استقبال از این گوشی ها نیست.
به نظر می رسد شرکت مخابرات خواسته جلوی ضرر احتمالی را پیش از وقوع بگیرد. به همین دلیل از عرضه این سیم کارت ها به بازار خودداری کرده است.

در جدول زیر برخی از مدل های پرفروش گوشی های دو سیم کارته معرفی شده اند

NEC
مدل886
قابلیت : پخش شبکه های تلویزیونی داخلی، تجهیز به صفحه نمایش 3اینچی و دوربین 2مگاپیکسلی
قیمت : 265000تومان
گوشی های دو سیمکارته - با قابلیت، بی کیفیت

NOKLA
مدل:N95
قابلیت :مجهز به اسپیکرهای قوی، صفحه نمایش 3LCD اینچی و دوربین عکاسی و فیلمبرداری
قیمت:200000تومان


AOK
مدل:P110
قابلیت :تجهیز به دوربین 2مگاپیکسلی، قلم نوری، حافظه 32مگابایتی
قیمت:250000تومان
امیدوارم خوشتون اومده باشه
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد