دنیای من : نازنین و غزل و افسانه

دوستدار همیشه گی نازنین و غزل و افسانه

دنیای من : نازنین و غزل و افسانه

دوستدار همیشه گی نازنین و غزل و افسانه

SMS

سلام... اگه جک جدید نداری عکست را بفرست یه کم بخندیم.

 
 
زندگی عشق است، افسانه نیست
آنکه عشق را آفرید دیوانه نیست
عشق آن نیست که هر لحظه کنارش باشی
عشق آن است که پیوسته به یادش باشی
 
دو تا چیز هیچ وقت از یادت نمی ره: دوستای خوب، روزهای خوب.
یه چیز هم هیچ وقت از دل آدم نمی ره: روزهای خوبی که با دوستای خوب گذشت.
 
چقدر سخته گل آرزوهات را توی باغچه دیگه ببینی و آن وقت آروم زیر لب بگی: گل من باغچه نو مبارک.
 
یه نفر... یه جایی... یه وقتی... تمام آرزوش لبخد تو بود.
پس یه جایی، یه وقتی با یه لبخند یادش کن.
 
گل رز، گل مریم، گل پونه، گل یاس
واسه کسی که خودش سرور گل هاس
 
5 راه عزیزتر شدن:
.
.
.
.
تو که "عزیزترینی" دنبال چی می گردی؟
 
می دونی فرق تو با ماه چیه؟
ماه فقط شبا اونم شبای بدون برف و بارون زیباست
ولی تو چه شب باشه چه روز، چه برف باشخ چه بارون، همیشه زیبایی
 
از وزارت نفت به خانم ها:
به خاطر صرفه جویی در مصرف بنزین، با اولین بوق سوار شوید.
 
خوشبختی لذت مشترکی است که حاصل یاری بی چشم داشت به دیگران است.
 
انواع قهوه:
شیرین مثل چشمات، رقیق مثل قلبت، تلخ مثل دوریت.
 
ستاره بخت هیچ کسی شوم نیست، این ما هستیم که آسمان را بد تعبیر میکنیم.
 
داشتم توی یک جاده می رفتم که چشمم خورد به یه تابلو که روش نوشته بود: دوست داشتن دل می خواهد نه دلیل.
"از ته دلم دوست دارم بدون هیچ دلیلی"
 
اگه خدا تا لب پرتگاه بردت، بدون یا از پشت می گیرتت یا همون لحظه پرواز یادت می ده.
 
یادت باشه دنیا گرده، هروقت احساس کردی به آخر رسیدی، شاید در نقطه شروع باشی.
 
اگه می خواهی من را ببینی بیا پایین
.
.
.
.
دیر کردی رفتم.
 
اگه تمام زنبورهای دنیا نیشت بزنه حقته، چون خیلی گلی.
 
یه شب یه ستاره یه شانس از آسمان افتاد روی زمین، بهم گفت:
دنیا را می خوایی یا دوست یه دوست خوب؟
گفتمش هیچ کدومش، چون یه دوست دارم که واسم یه دنیاست.
 
بچه که بودم تا ده می شمردم، فکر می کردم آخره همه چیز ده هستش
حالا نمی دونم آخر دوست داشتن چقدره؟
ولی می خوام بگم: دوست دارم قد ده تای بچگی.
 
وقتی بارون می آید گل ها قشنگ می شن، درخت ها قشنگ می شن، همه چیز قشنگ می شه، تو هم برو زیر بارون، شاید تو هم قشنگ بشی.
 
رخ زیبای تو را خال زنم در بدنم/تا بماند یادگار بدنت در کفنم.
 
 
یه روز دل نشست با خودش فکر کرد
.
.
.
.
به خوش گفت: سنگ می شم از این به بعد
.
.
سنگ شد و رفت میون سنگ ها نشست اما
.
.
عاشق یه سنگ شد.
 
زندگی تاس خوب آوردن نیست، تاس بد را خوب بازی کردنه.
 
اندکی با تو گفتم غم دل، ترسیدم
که دل آزرده شوی، ورنه سخن بسیار است.

------------ --------- ----

سلام.
احتمالا اسم "شل سیلوراستاین" به گوشتان خورده استف شاعر و نقاش بزرگ امریکایی که شعرهایش در اگثر کشورهای جهان مورد استقبال خوانندگان قرار گرفته است.
2 شعر از شعرهای ایشان را برایتان ارسال می کنم، امیدوارم از خواندنش لذت ببرید.
تلاش می کنم برای دفعات بعد شعرهای دیگر و زندگی نامه این شاعر نامی را برایتان ارسال کنم.

افسانه
(پری دریایی)

A LIGHT IN THE ATTIC

There's a light on in the attic.
Though the house is dark and shuttered,
I can see a flickerin flutter,
And I know what it's about.
There's a light on in the attic.
I can see from the outside,
And I know you're on the inside … looking out.


چراغی زیر شیروانی

خانه تاریک است، کرکره ها بسته
در اتاق زیر شیروانی، اما، چراغی روشن است.
سوسوی لرزانش را می بینم
و می فهمم یعنی چه.

از بیرون می توانم ببینمش
و خوب می دانم تو آنجا نشسته ای
و به بیرون نگاه می کنی.

آری، زیر شیروانی چراغی روشن است

************ ********* ********* *

HOW MANY , HOW MUCH

How many slams in an old screen door?
Depends how loud you shut it.
How many slices in a bread?
Depends how thin you cut it.
How much good inside a day?
Depends how good you live 'em.
How much love inside a friend?
Depends how much you give 'em.


چقدر؟ چند؟

یک در توری کهنه، جند بار به هم می خوره؟
فرق می کنه؛ تا چقدر آن را محکم
به هم بزنی.

تا چقدر کوچک آن را ببری.
در یک روز چقدر خوبی هست؟
همان اندازه که خوب زندگی می کنی.
در وجود یک دوست جقدر محبت وجود دارد؟
همان قدر که به او محبت می کنی.

در یک قرص نان، چند تکه وجود دارد؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد